Blubbery cake GF/ Bezglutenowe ciasto z jagodami




Made this cake last week cos I got creative. This cake is light and fluffy, great for an afternoon tea or breakfast topped with home made jam. 
I choose blueberries cos It's been so long since I had them. You can pick different berries. Or mix them all for more flavour.  

500 gr flour. Mixed gf amaranth 
3/4 cup coconut oil
1/2 cup coconut sugar or more if you like sweet, we prefer not to sweet cakes 
3 eggs ( 4 if small)
1 tsp baking powder
1.5 tsp soda
1 cup of blueberries ( fresh or frozen) 
Pinch is salt
Pinch of vanilla
Cup od yoghurt
150ml milk ( od Your choice)
1 Tbsp baobab powder  (20% off sale) 

Sieve the flour twice. 
With hand mixer, mix eggs and sugar until well combined and creamy. 
Add all together, wait with milk, add at the end ( If your batter will turn very dry add more milk)
Bake in 180 C for 55-60 min. Check regularly, might take less or longer in your oven. 
Enjoy with jam/ coconut jam, tea or coffee. 




Kochani. Dzisiaj zapraszam was na ciasto z jagodami. Przepyszne puszyste, bez dodatku tych niechcianych składników. 

Po raz pierwszy piekłam używając maki amarantusowej. Musze przyznać ze ma ciekawy smak ale nie każdemu moje ciasto smakowało ze względu wlansie na  "ziemista"posmak tej maki. 

Polecam ja mieszać z inna mąka bezglutenowa, tak jak ja to zrobiłam. 

A teraz zapraszam na przepis. 

500gr maki, ja użyłam maki bezglutenkwej białej i maki z amarantusa ( pol na pol)
3/4 szklanki oleju kokosowego (roztopionego)
1/2 szklanki cukru kokosowego/ badz innego słodzika (*) 
3 jajka ( 4 jeśli małe) 
1 łyżeczka proszku do pieczenia ( bezglutenowy)
1 1/2 łyżeczka sody oczyszczonej 
1 szklanka jagód 
1 łyżka proszku baobab ( opcjonalnie)
Szczypta soli
Szczypta wanilii 
1 szklanka jogurtu ( grecki badz jakis roślinny)
150ml mleka roślinnego 

1. Make przesiej dwukrotnie. 
2. Jajka ubij z cukrem do uzyskania kremowej masy. 
3. Dodaj make, olej i jogurt a na samym koncu mleko. Jeśli ciasto jest bardzo gęste dodaj wiecej mleka albo jogurtu. 
4. Piec w nagrzanym do 180st piekarniku przez 55-60 min ( do suchego patyczka, proszę pamietac ze jagody troche mogą dodac lepkości ciastu wiec proszę sprawdzić w kilku miejscach). 
5. Smacznego! 

(*) pamiętajcie ze cukru możecie dac wiecej jeśli chcecie. My nie lubimy bardzo słodkich wypieków wiec to ciasto nie wyjdzie bardzo słodkie jeśli skorzystacie z ilości cukru jaka ja proponuje. 

Labels: , , , , , , ,